Användbarhetsboken berättar hur man gör webbplatser tillgängliga och användbara. Läs den här, eller beställ från Bokus eller Adlibris.

När användaren gjort sitt köp, visa vad hon gjort och passa på att sälja mer

Om köp-klicket tar användaren till en ny sida (se föregående råd), skall denna sida innehålla:

Vad hon just köpte och hur många exemplar.

Produktens namn länkat tillbaka till produktens sida.

Den vanliga navigationen, så användaren kan handla vidare eller gå till kundvagnen.

Sidan bör också innehålla:

En extralänk för att gå till kundvagnen (utöver den som finns i vanliga navigationen), placerad på en framträdande plats.

En 'fortsätt handla'-knapp, som leder tillbaka till butiken (antingen dess huvudsida eller en sida komponerad med erbjudanden du tror kan locka just den här användaren).

Kundvagnen – i full eller förenklad version.

Om det passar kan sidan också innehålla:

Erbjudanden om kompletteringsprodukter.

Tips om matchande produkter.

”De som köpte den här köpte också”-tips.

comments powered by Disqus