SJ - dags att sätta prio på användbarheten

Jag är i och för sig inte särskilt trakterad av att få ytterligare ett plastkort i plånboken, men som flitig tågresenär blir jag ändå tillräckligt intresserad när jag ser den stora reklamen för “SJ Prio” på SJ:s sajt.

(Klicka för att se bilden i normal storlek)



Klickar på den. Inget händer.

Klickar igen. Ingenting.

Tittar lite noggrannare – pekaren ändras inte, tydligen är bilden inte klickbar. Inser till sist att i SJ:s logik så är det inte reklamen man skall klicka på utan man förväntas vara så intresserad av det de vill sälja att man letar upp motsvarande länk i menyn…

Suck.

Tillägg: Efter att ha gått igenom den tämligen krångliga proceduren för att bli medlem (besynnerliga instruktioner, stränga krav på att skriva in uppgifter på ett visst sätt), kan jag konstatera att det knappast skulle gjort något om jag hade missat länken och därmed deras poängsystem. Om jag reser med SJ för 2000:- så bjuder de på en macka.

comments powered by Disqus