Requiem för en sajt jag en gång designade

Improving Customer Experience berättar om ett återbesök på en sajt författaren en gång designat, och ser hur den en gång mycket genomtänkta och balanserade designen helt spårat ur.

Tror det är en upplevelse alla vi som ägnat oss åt att designa webbplatser för att sedan lämna över dem i någon annans vård har haft. Det är naturligtvis delvis oundvikligt, designen av en sajt är något som ständigt utvecklas och anpassas till nya behov.

Men det finns ett par insikter som kan hålla utvecklingen någotsånär i linje med den ursprungliga designens intentioner:

  • User/Customer Experience issues need constant care and feeding. As soon as you think you are done with these issues, your plane is on the way down.
  • If everyone is in charge of User/Customer Experience issues, then no one is in charge. If I have learned one thing, it is that people act in their own self interest. If a manager’s bonus is based on selling a certain number of widgets and they believe that a prominent ad on the main page will help them achieve this goal, it doesn’t matter that it interferes with user experience. They are going to demand it. And when you don’t have someone acting as the advocate of user experience (the voice of the customer if you will), other forces will dominate.
comments powered by Disqus